Klant wil 100% transparantie in de schoonmaak

Hoe schoonmaak software de communicatie met klanten kan verbeteren. Perfectioneer de kunst van het communiceren met de planner, de schoonmaakmedewerker, de objectleiders en klanten door het plannen van werkbonnen, transparantie in inspecties en object communicatie.

Geweldige klantervaring

Een geweldige klantervaring bieden is eenvoudig als je over de juiste tools beschikt. Eén van de meest waardevolle tools waar schoonmaakbedrijven in kunnen investeren is gebruikersvriendelijke software voor het plannen en uitvoeren van werkorders. Moderne schoonmaak software doet meer dan alleen de dagelijkse activiteiten verbeteren. Het verbetert ook de communicatie met klanten verbazingwekkend.

De manier waarop je met je klanten omgaat, heeft een aanzienlijke impact op de toekomst van je schoonmaakbedrijf. Het promoten van de ultieme klantervaring is één ding. Het erin slagen deze klantervaring te behalen en te behouden is iets anders. Er zijn veel manieren om een klant blij te maken, maar niets trekt klanten meer aan dan een bedrijf die van effectieve communicatie een topprioriteit maakt!

Probeer gratis

Schoonmaaksoftware en transparantie

Lees hieronder de 5 manieren waarop schoonmaak software communicatie met klanten transparant maakt:

100% transparantie in wie, waar en wanneer

Schoonmaken is een beroep van vertrouwen. Er wordt veel gewerkt buiten kantoortijden of op locaties met hoge beveiligingsmaatregelen. Het is voor de klant belangrijk om inzicht te hebben in wie er op welk moment zich op een locatie bevindt. Mocht er later een issue ontstaan, dan kan alles teruggekeken worden.

Volledige transparantie in het budget

Klanten zouden zich geen zorgen moeten maken over hun maandelijkse schoonmaakbudget. Met behulp van schoonmaak software hoeven zij dit ook niet te doen. In plaats van onnauwkeurige personeels- en materiaalkosten te rapporteren, kun je specifieke budgetten organiseren en bewaken voor elke locatie die je beheert.

Van schoonmaakbenodigdheden tot tijdregistratie, je kunt elke euro bijhouden. Ook kunnen managers de arbeidskosten in de gaten houden. Door bijvoorbeeld vooraf grenzen vast te leggen in de tijdregistratie kunnen werknemers alleen in- en uitklokken wanneer ze binnen deze ingestelde grenzen staan. De uitgaven van elke klant worden digitaal opgeslagen. Dit zorgt ervoor dat je gemakkelijk georganiseerd en op schema blijft.

Altijd het werk op tijd af

Ook als een schoonmaakmedewerker ziek of met vakantie is, moet al het werk op tijd af. Door gebruik te maken van schoonmaak software zijn opdrachten altijd duidelijk en beknopt. Werkbonnen worden digitaal aangemaakt en gearchiveerd, waardoor ze altijd vanaf iedere locatie toegankelijk zijn. Er blijven geen werkbonnen of urenbriefjes ergens in een auto verborgen liggen. Nieuwe werknemers hoeven niet te raden wat er gedaan moet worden, omdat digitale checklists ervoor zorgen dat de klus wordt geklaard zoals de klant het wil. Iedere keer weer.

Kwaliteit van werkbonnen goedkeuren

Schoonmaakklussen variëren in moeilijkheidsgraad. Zelfs de meest tevreden klanten kunnen van tijd tot tijd feedback hebben. Het is belangrijk om de communicatielijnen open te houden, zodat elke klant feedback kan geven. Moderne schoonmaak software maakt het eenvoudig voor klanten om uitgevoerde klussen goed te keuren of eventueel een op- en/of aanmerking achter te laten.

Daarnaast kunnen objectbeheerders hun zorgen uiten. Ze kunnen eenvoudig afbeeldingen meesturen, zodat zij duidelijk kunnen maken hoe de schoonmaak situatie er op dat moment uitziet. Managers kunnen inspectierapporten delen die gebruikt kunnen worden voor trainingen op het gebied van schoonmaak. Daarmee kunnen managers een meer proactieve benadering aannemen en zich alleen concentreren op taken, klanten of medewerkers die de meeste verbetering nodig hebben.

 

Probeer gratis

 

Een klantportaal houdt iedereen op de hoogte

Een communicatie app is één van de beste functies van schoonmaak software. Het maakt een open discussie tussen je schoonmaakteam en je klanten mogelijk. Door klanten toegang te bieden tot een portaal of een communicatie app, geef je aan dat communicatie van het allergrootste belang is voor je bedrijf.

Wanneer klanten aanvullende schoonmaakdiensten aanvragen, wil je hen zeker niet laten wachten. De meeste opdrachtgevers geven voorkeur aan snel contact na het indienen van een vraag. Door een portaal of communicatie app te gebruiken, worden berichten van de klant in realtime naar de juiste teamleden gestuurd. Die kunnen dan sneller reageren. Met directe communicatie en toegang tot de portaal om lopende projecten te volgen, zullen uw klanten zich meer betrokken voelen. Een ander bijkomend voordeel is dat elk bericht wordt opgeslagen. Dit kan je weer gebruiken als project archief voor kwaliteitszorg.

Duidelijke instructies en schoonmaakresultaat

Het kan een hele klus zijn om meerdere locaties te beheren. Elke schoonmaakklant heeft specifieke wensen. Zonder een robuust systeem besteed je veel tijd aan het organiseren van talloze papieren planningen. Met behulp van schoonmaak software kun je overzichtelijke schema’s en planningen bijhouden voor elke beheerde locatie. Met digitale planningstools kun je herinneringen instellen om je te waarschuwen wanneer medewerkers klussen vergeten. Alerts geven je de mogelijkheid om een ander teamlid te sturen, voordat de klant zich realiseert dat er ooit een probleem is geweest.

 

Probeer gratis

 

Appreo is zo’n moderne schoonmaak software. Naast dat het schoonmaakbedrijven op een moderne manier helpt hun operatie efficiënt in te richten met een grafische werkplanning, digitale werkbonnen, tijdregistratie, controles en een communicatie app, krijgen klanten transparant inzicht in alle communicatie rondom hun object.

Probeer Appreo eerst 30 dagen vrijblijvend uit

Probeer nu gratis
Appreo logo

Probeer Appreo nu gratis voor 30 dagen!