Schoonmaaksoftware en transparantie
Lees hieronder de 5 manieren waarop schoonmaak software communicatie met klanten transparant maakt:
100% transparantie in wie, waar en wanneer
Schoonmaken is een beroep van vertrouwen. Er wordt veel gewerkt buiten kantoortijden of op locaties met hoge beveiligingsmaatregelen. Het is voor de klant belangrijk om inzicht te hebben in wie er op welk moment zich op een locatie bevindt. Mocht er later een issue ontstaan, dan kan alles teruggekeken worden.
Volledige transparantie in het budget
Klanten zouden zich geen zorgen moeten maken over hun maandelijkse schoonmaakbudget. Met behulp van schoonmaak software hoeven zij dit ook niet te doen. In plaats van onnauwkeurige personeels- en materiaalkosten te rapporteren, kun je specifieke budgetten organiseren en bewaken voor elke locatie die je beheert.
Van schoonmaakbenodigdheden tot tijdregistratie, je kunt elke euro bijhouden. Ook kunnen managers de arbeidskosten in de gaten houden. Door bijvoorbeeld vooraf grenzen vast te leggen in de tijdregistratie kunnen werknemers alleen in- en uitklokken wanneer ze binnen deze ingestelde grenzen staan. De uitgaven van elke klant worden digitaal opgeslagen. Dit zorgt ervoor dat je gemakkelijk georganiseerd en op schema blijft.
Altijd het werk op tijd af
Ook als een schoonmaakmedewerker ziek of met vakantie is, moet al het werk op tijd af. Door gebruik te maken van schoonmaak software zijn opdrachten altijd duidelijk en beknopt. Werkbonnen worden digitaal aangemaakt en gearchiveerd, waardoor ze altijd vanaf iedere locatie toegankelijk zijn. Er blijven geen werkbonnen of urenbriefjes ergens in een auto verborgen liggen. Nieuwe werknemers hoeven niet te raden wat er gedaan moet worden, omdat digitale checklists ervoor zorgen dat de klus wordt geklaard zoals de klant het wil. Iedere keer weer.
Kwaliteit van werkbonnen goedkeuren
Schoonmaakklussen variëren in moeilijkheidsgraad. Zelfs de meest tevreden klanten kunnen van tijd tot tijd feedback hebben. Het is belangrijk om de communicatielijnen open te houden, zodat elke klant feedback kan geven. Moderne schoonmaak software maakt het eenvoudig voor klanten om uitgevoerde klussen goed te keuren of eventueel een op- en/of aanmerking achter te laten.
Daarnaast kunnen objectbeheerders hun zorgen uiten. Ze kunnen eenvoudig afbeeldingen meesturen, zodat zij duidelijk kunnen maken hoe de schoonmaak situatie er op dat moment uitziet. Managers kunnen inspectierapporten delen die gebruikt kunnen worden voor trainingen op het gebied van schoonmaak. Daarmee kunnen managers een meer proactieve benadering aannemen en zich alleen concentreren op taken, klanten of medewerkers die de meeste verbetering nodig hebben.
Probeer gratis