5 manieren hoe plansoftware helpt loonkosten te beheersen
Gelukkige werknemers en tevreden klanten verhelpen veel van de problemen waar je mee te maken kunt krijgen. Om het gewenste niveau van operationele rust te bereiken, kun je nadenken over de manier waarop plansoftware helpt de interne communicatie te automatiseren, versimpelen en te stroomlijnen.
1. Voorkom miscommunicatie met plansoftware
Als medewerkers pas op de klantlocatie erachter komen dat het niet goed uitkomt, is dat een verspilling van tijd en geld. Maar gelukkig kan plansoftware dit voorkomen als iedere klant direct kan communiceren met jou en je medewerkers. De communicatie cirkel die zo ontstaat zorgt ervoor dat iedereen altijd op de hoogte is en maakt betere voorbereiding en planning mogelijk.
2. Vergeet geen taak met plansoftware
Een taak missen is nooit goed. Klanten worden er niet blij van, dus loop je het risico ze kwijt te raken. Ook de collega’s die de gemiste taak moeten compenseren zijn er niet blij mee. De chaos om dit te herstellen kan zorgen voor overuren die de loonkosten weer uit balans brengen. Plansoftware geeft schoonmakers de mogelijkheid om gemakkelijk en snel hun digitale werkschema te bekijken. Tevens kunnen er reminders gestuurd worden indien nodig. De software geeft werknemers de mogelijkheid hun beschikbare tijden op te geven en werkschema’s af te vinken of zelfs digitaal te laten ondertekenen.
3. Werkelijke tijd geregistreerd in de App
Hoeveel van jouw medewerkers verspillen tijd terwijl ze aan het werk zijn? Heb je er bewijs van? Of zit je vast en betaal je ze misschien teveel elke maand? Je kan niet controleren wat je niet kan zien. Plansoftware met een tijdregistratie app is hierop het antwoord. Met zo’n app kunnen medewerkers in- en uitchecken bij aankomst en vertrek, al dan niet met gebruik van een QR code. De GPS functie maakt het eventueel mogelijk om te zien of werknemers zijn waar ze zeggen dat ze zijn tijdens het in – en uitchecken.
4. Voorkom herstelkosten met een goede planning
Niet iedereen kan alle schoonmaakwerkzaamheden uitvoeren. Plansoftware kan voorkomen dat collega’s naar verkeerde klussen worden gestuurd. Daarmee voorkom je tijdsverspilling om zaken recht te zetten. Werkbonnen kunnen worden gesorteerd op locatie of per werknemer. Achteraf kunnen checklist en besteedde uren worden ingezien. Daar kun je van leren en steeds verder je business verbeteren.
5. Vermijd roosterconflicten met plansoftware
Natuurlijk, je kan een tabel tekenen met een pen en papier, maar na een lange dag maak je weleens fouten. Een fout in Excel kan de gehele jaarplanning overhoop gooien. Plansoftware houdt rekening met overlap, vrije dagen, beschikbaarheid etc. om conflicten te voorkomen. De software maakt je alert op fouten voordat je het schema deelt met jouw team.