Loonkosten beheersen in crisistijd

Sommige schoonmaakorganisaties draaien overuren omdat bedrijven en instellingen extra service rondes willen. Anderen worden juist hard geraakt door de maatregelen van de crisis. Tegelijkertijd is het ziekteverzuim hoger. Als klap op de vuurpijl is er een enorme druk op de marge door hogere inkoopprijzen van materiaal. Beheersing van loonkosten met plansoftware is nu noodzaak.

Je bent al een gebruiker in Appreo en kunt via de mobiele app inloggen. Gebruik één van onderstaande knoppen om de app te downloaden op jouw toestel!

Download voor Android Download voor iOs

Je bent al een gebruiker in Appreo, klik hier om met dit account in te loggen in Appreo.

Klik hier om toch een nieuwe omgeving aan te maken.

Gemiddeld bestaan de totale kosten voor schoonmaak organisaties tussen de 55% tot 70% uit loonkosten. Service Management zegt dat dit in 2020 zelfs nog met bijna 6% zal toenemen als gevolg van de nieuwe CAO, de krapte op de arbeidsmarkt en de WAB.

Wanneer loonkosten beheersen een uitdaging is, is het goed om te overwegen of investeren in software voor je planning een goede keuze is voor jouw bedrijf.

Probeer gratis

5 manieren hoe plansoftware helpt loonkosten te beheersen

Gelukkige werknemers en tevreden klanten verhelpen veel van de problemen waar je mee te maken kunt krijgen. Om het gewenste niveau van operationele rust te bereiken, kun je nadenken over de manier waarop plansoftware helpt de interne communicatie te automatiseren, versimpelen en te stroomlijnen.

1. Voorkom miscommunicatie met plansoftware

Als medewerkers pas op de klantlocatie erachter komen dat het niet goed uitkomt, is dat een verspilling van tijd en geld. Maar gelukkig kan plansoftware dit voorkomen als iedere klant direct kan communiceren met jou en je medewerkers. De communicatie cirkel die zo ontstaat zorgt ervoor dat iedereen altijd op de hoogte is en maakt betere voorbereiding en planning mogelijk.

2. Vergeet geen taak met plansoftware

Een taak missen is nooit goed. Klanten worden er niet blij van, dus loop je het risico ze kwijt te raken. Ook de collega’s die de gemiste taak moeten compenseren zijn er niet blij mee. De chaos om dit te herstellen kan zorgen voor overuren die de loonkosten weer uit balans brengen. Plansoftware geeft schoonmakers de mogelijkheid om gemakkelijk en snel hun digitale werkschema te bekijken. Tevens kunnen er reminders gestuurd worden indien nodig. De software geeft werknemers de mogelijkheid hun beschikbare tijden op te geven en werkschema’s af te vinken of zelfs digitaal te laten ondertekenen.

3. Werkelijke tijd geregistreerd in de App

Hoeveel van jouw medewerkers verspillen tijd terwijl ze aan het werk zijn? Heb je er bewijs van? Of zit je vast en betaal je ze misschien teveel elke maand? Je kan niet controleren wat je niet kan zien. Plansoftware met een tijdregistratie app is hierop het antwoord. Met zo’n app kunnen medewerkers in- en uitchecken bij aankomst en vertrek, al dan niet met gebruik van een QR code. De GPS functie maakt het eventueel mogelijk om te zien of werknemers zijn waar ze zeggen dat ze zijn tijdens het in – en uitchecken.

4. Voorkom herstelkosten met een goede planning

Niet iedereen kan alle schoonmaakwerkzaamheden uitvoeren. Plansoftware kan voorkomen dat collega’s naar verkeerde klussen worden gestuurd. Daarmee  voorkom je tijdsverspilling om zaken recht te zetten. Werkbonnen kunnen worden gesorteerd op locatie of per werknemer. Achteraf kunnen checklist en besteedde uren worden ingezien. Daar kun je van leren en steeds verder je business verbeteren.

5. Vermijd roosterconflicten met plansoftware

Natuurlijk, je kan een tabel tekenen met een pen en papier, maar na een lange dag maak je weleens fouten. Een fout in Excel kan de gehele jaarplanning overhoop gooien. Plansoftware houdt rekening met overlap, vrije dagen, beschikbaarheid etc. om conflicten te voorkomen. De software maakt je alert op fouten voordat je het schema deelt met jouw team.

Sneller en eenvoudiger werken met plansoftware voor de schoonmaak

Met plansoftware in de cloud en op je mobiele telefoon hebben medewerkers 24/7 toegang tot alle belangrijke informatie die zij nodig hebben. Daarnaast heb je direct zicht op nacalculatie van een object of klant. Beslis vandaag nog om loonkosten te beheersen met plansoftware voor de schoonmaakindustrie.

Probeer gratis

Probeer Appreo eerst 30 dagen vrijblijvend uit

Probeer nu gratis
Appreo logo

Probeer Appreo nu gratis voor 30 dagen!

  • 100% Grip met 27 planoverzichten
  • Meer tijd over door 14 planversnellers
  • Mooie, slimme en snelle App
  • Kwaliteit digitaal onder controle
  • Sneller verlonen en hoger rendement

Probeer Appreo nu gratis voor 30 dagen!