Tijdregistratie op papier. Nu nog… Echt?

Papieren tijdregistratie was een geweldig middel. Net als rondrijden op een paard voordat de auto werd uitgevonden! Maar geldt dat anno 2020 nog? Bespaar tijd en geld voor jouw schoonmaakbedrijf met een makkelijk te gebruiken app.

De onbetrouwbaarheid van een papieren tijdregistratie

De papieren tijdregistratie maakte het voor medewerkers mogelijk om hun eigen uren te noteren en vervolgens op basis daarvan de gemaakte uren uitbetaald te krijgen. Maar deze papieren manier van tijdregistratie is onoverzichtelijk en kost veel tijd. Tijd om dit goed in te vullen, maar misschien kost de leesbaarheid nog wel meer tijd.

Daarnaast brengt deze vorm van urenregistratie nog een probleem met zich mee: medewerkers creëren hun eigen waarheid! Dit geldt niet voor iedereen natuurlijk. Je mag er vanuit gaan dat je personeel betrouwbaar is, maar een klein leugentje en minuutje kost geld en maakt de tijdregistratie onbetrouwbaar.

Controle van tijdregistratie is te omslachtig

Om ervoor te zorgen dat iedereen het document ook echt volledig en netjes invult, besteedt de leidinggevende hieraan vaak ook veel tijd en energie. Ondanks alle inspanningen blijft het bijhouden van uren op papier te veel moeite voor uiteindelijk een onbetrouwbare methode van tijdregistratie.

Urenregistratie software – twee stappen vooruit en één stap terug

Gebruik maken van een tijdregistratiesysteem verhelpt veel van bovenstaande problemen. Tijdregistratie met een urenregistratie software wordt een stuk effectiever met planningen, met 2 klikken invullen en een betere leesbaarheid. Daar komt bij dat alle tijdregistraties maar één keer ingevuld hoeven te worden.

MAAR … de medewerkers registreren nog steeds handmatig hun uren. Hoewel de administratie van de urenregistratie door deze manier eenvoudiger is, blijft controle een uitdaging en worden er nog steeds niet gewerkte uren vergoed. Kortom; een urenregistratie software is beter, maar het kan nog beter.

 

 

Eenvoudige nauwkeurige automatische tijdregistratie

Wanneer het doel is om de werkelijke gewerkte schoonmaakuren heel precies en gemakkelijk vast te leggen in een modern tijdregistratie systeem en medewerkers hiervoor te vergoeden, dan is Appreo de beste tool.

Met het scannen van een QR code verzamelt Appreo de precieze tijd van aankomst en vertrek. Ook kan de medewerker specialistische uren- en werk-details in een handomdraai registreren. Zo hoeft de schoonmaakmedewerker zich niet specifiek te herinneren of te noteren wanneer wat is gedaan, omdat dit al bekend is. Dit voorkomt fouten.

 

Proberen?

Ben jij er klaar voor om de tijdregistratie van jouw schoonmaakbedrijf te verbeteren? Neem dan vandaag nog contact met ons op. Wij kunnen niet wachten om jou te laten zien hoe gemakkelijk het is om met Appreo de urenregistratie te optimaliseren en betere controle te krijgen op geregistreerde uren. Meer grip, meer plezier, minder papier.

Probeer Appreo eerst 30 dagen vrijblijvend uit

Probeer nu gratis
Appreo logo

Probeer Appreo nu gratis voor 30 dagen!