Bereid je voor… Schoon wordt onderscheidend

Wees voorbereid! Meer schoonmaakvraag na de lockdown

Sinds de Corona pandemie staan de schijnwerpers volledig op facilitaire dienstverlening met een focus op schoonmaak, desinfectie en sanitaire voorzieningen. Schoonmaak is als vitaal beroep gekenmerkt en stond de afgelopen weken veelvuldig in het nationale nieuws. Dit zal na de lockdown leiden tot nog meer schoonmaakwerk.

Met gepaste trots zien we hoe onze klanten, drukker dan ooit, strijden om al hun klanten schoon en gezond te houden.

Binnen een paar weken zijn er talloze preventieve deep cleanings aangevraagd en extra desinfectie rondes uitgevoerd. Tegelijkertijd is ander schoonmaakwerk met ongekende snelheid tijdelijk stilgelegd, waardoor planningen volledig op de kop gingen. Dit leidde tot financiële- en zeker ook operationele escalaties.

Schoon is niet voldoende

Er is een vernieuwde kijk ontstaan op hygiëne. Sinds de lockdown is schoon alleen niet meer voldoende. Locaties moeten vaker worden gedesinfecteerd en gegarandeerd gezond zijn. Consumenten, reizigers en werknemers bekijken ruimtes met de vraag of er kans op besmetting bestaat. Kantoren, hotels, restaurants, vakantieparken, reismaatschappijen etc. nemen hun maatregelen. De grote partijen communiceren er gretig over:

  • ISS heeft honderden hygiëne stewards opgeleid
  • Accor ontwikkelt samen met Veritas een nieuw schoon en gezond label voor het hotelwezen
  • Marriot heeft een nieuw wereldwijd hygiëne platform geïntroduceerd
Probeer gratis

Schoon staat hoog op de agenda

Het risico op negatieve publiciteit van een virus uitbraak is gewoon te hoog. Daarom staat schoon en gezond hoog op de agenda van directies, overheid en toezichthouders. Meer aandacht leidt tot meer vraag. Dit heeft een positieve impact op de margeontwikkeling van schoonmaakdiensten.

 

Nieuwe schoonmaakdiensten

Schoonmaakorganisatie passen hun aanbod razendsnel aan aan de nieuwe realiteit, zoals:

  • Hogere frequentie bij reguliere schoonmaak
  • Verplaatsing activiteiten van avond naar kantoortijd
  • Extra aandacht en desinfectierondes voor high-touch oppervlaktes
  • Desinfecterende elektrostatische spraytechniek
  • Toename deepcleaning activiteiten
  • Introduceren van hygiëne stewards
  • Desinfectie certificaten
  • Deurstickers met trots: “Schoonmaakbedrijf X zorgt hier voor uw gezondheid”
  • Leveren van desinfectiezuilen
  • Etc.
Probeer gratis

Is jouw organisatie ook klaar?

Een zonnige toekomst met veel potentiële groei voor professionele schoonmaakbedrijven!

Dan moet je organisatie daar echter wel klaar voor zijn….

Gedurende de lockdown biedt het Mobiliteitscentrum Schoonmaak  schoonmaakondernemers de kans om personeel aan elkaar beschikbaar te stellen. Nu we langzaam uit de lockdown komen, neemt de vraag naar nieuw schoonmaakpersoneel echter al weer toe.

Schoonmaakbedrijven die niet voorbereid zijn op het nieuwe normaal in schoonmaak zullen niet mee profiteren.

  • Hoe ga je die groei realiseren als je niet voldoende mensen hebt?
  • Hoe ga je meer reguliere schoonmaak rondes plannen zonder software?
  • Hoeveel meer nieuwe schoonmaak checklists en certificering ga je invullen?
  • Hoeveel communicatie verwacht je over het gebruik van nieuwe schoonmaak- en desinfectiemiddelen?
  • Verwacht je dat de planning van schaars materieel toeneemt?
Probeer gratis

Efficiënter plannen, digitaal werken en beter communiceren

Na de lockdown geldt één mantra voor schoonmaakbedrijven.

Meer doen met dezelfde mensen. Efficiënter plannen, digitaal werken en beter communiceren.

Bereid je nu voor met een goede planningssoftware en digitalisering, want er komt een nieuwe golf op je af.

Dat kan niet meer op papier.

Probeer Appreo eerst 30 dagen vrijblijvend uit

Probeer nu gratis
Appreo logo

Probeer Appreo nu gratis voor 30 dagen!