Blogs

Er gebeurt veel bij Appreo! Blijf op de hoogte van nieuws, klantervaringen, interessante onderwerpen en innovaties voor Facilitaire Dienstverleners, Schoonmaak- en Bouworganisaties.

Je bent al een gebruiker in Appreo en kunt via de mobiele app inloggen. Gebruik één van onderstaande knoppen om de app te downloaden op jouw toestel!

Download voor Android Download voor iOs

Je bent al een gebruiker in Appreo, klik hier om met dit account in te loggen in Appreo.

Klik hier om toch een nieuwe omgeving aan te maken.

Appreo aanwezig op de Schoonmaak Vakdagen 2024

Kom jij ons ook weer bezoeken op 5 en 6 november? Je bent van harte welkom in stand 2.1.

Check In and Out at Work met Appreo

Vanaf 1 september 2024 moeten schoonmaakbedrijven in België voldoen aan de nieuwe “Check In and Out at Work” regelgeving. Hoe Appreo helpt!

Nederlands Kampioenschap Schoonmaakplanning

Kan jij in een razend tempo schoonmaakwerk plannen, netjes communiceren en goed regelen? Kom dan naar onze stand 2.1 voor het Nederlands Kampioenschap Schoonmaakplanning op 5 en 6 november 2024 op de Schoonmaak Vakdagen!

Appreo introduceert: digitale tijdregistratie met NFC

Inmiddels is de NFC-technologie volwassen geworden. Daarom introduceert Appreo nu naast de QR code ook Digitale tijdregistratie met NFC.

De 6 meest gehoorde uitdagingen bij Kwaliteitsmanagement

Kwaliteit begint bij vertrouwen en vertrouwen begint bij transparantie. Appreo’s visie over kwaliteitsmanagement is daarom ook gebaseerd op transparante communicatie over de kwaliteit van dienstverlening.

Begin 2024 goed! Automatiseer de CO2 registratieplicht

Werkgevers met 100 of meer werknemers moeten vanaf 1 juli 2024 rapporteren over het woon-werkverkeer en zakelijk verkeer van hun werknemers: de Rapportageverplichting werkgebonden personenmobiliteit.

Werven, behouden en behoeden van schoonmaakpersoneel

In een zeer competitieve markt staat het werven, behouden en behoeden van uitval door ziekte van schoonmaakpersoneel bovenaan op de prioriteitenlijst van schoonmaakorganisaties. Dit blog beschrijft vier uitdagingen om te zorgen dat de schoonmaak een aantrekkelijke werkgever blijft en de rol van digitalisering met Appreo daarin.

Appreo lanceert Appreo Kwaliteitsmanager

Lancering Appreo Kwaliteitsmanager: Continue de klantrelatie verbeteren met Digitaal Logboek, KPI dashboard kwaliteitscontrole & -beleving en meldingenbeheer!

5 redenen om de Schoonmaak Vakdagen 2023 te bezoeken

Kom naar de Schoonmaak Vakdagen en laat je inspireren!

Appreo planadvies voor ATW

Het is belangrijk dat schoonmaakbedrijven zich houden aan de regels van de arbeidstijdenwet. Het niet naleven van deze regels kan leiden tot boetes van de arbeidsinspectie en kan de gezondheid van medewerkers in gevaar brengen. Appreo biedt pro-actief planadvies zodat overschrijding van de ATW tot het verleden behoren.

Aftermovie Appreo Schoonmaak Vakdagen 2022

Appreo Schoonmaak Vakdagen 2022. Een korte sfeerimpressie van de Appreo stand. Leer hoe klanten Appreo ervaren. Bekijk de video.

De stap naar integrale Facilitaire Dienstverlener

Bedrijven breiden hun enkelvoudige dienstenpalet uit naar integrale Facilitaire Dienstverlener met bijv. beveiliging, receptie, catering-diensten etc. Dit is een grote stap. Lees onze 5 aandachtspunten.

Help! Facilitaire dienstverlening bij personeelsschaarste

De personeelsschaarste begint inmiddels serieuze vormen aan te nemen. Als gevolg van te kort aan personeel is horeca minder open, worden facilitaire diensten minimaal bezet en nemen schoonmaak- en bouwbedrijven geen nieuwe klussen aan. Bedrijven worden creatief met de inzet van Tiktok filmpjes of een ijskraam als onderdeel van hun wervingscampagne voor nieuw schoonmaak- of bouwtalent.

Nederland 3e in Europese ranglijst Digitale Economie

Nederland is dit jaar als 3e geëindigd in de toongevende Digital Economy and Society Index (DESI) van de EU. Bedrijven en kabinet investeren veel in extra digitalisering op tal van onderwerpen. Mooi om te zien dat Appreo, met haar 100% Hollandse software, en natuurlijk de Appreo klanten een klein steentje hebben mogen bijdragen aan dit voor Nederland mooie resultaat.

De 7 eigenschappen van succesvolle ondernemers

De afgelopen jaren hebben we bij Appreo honderden schoonmaak- en bouwondernemers gesproken. Omdat Succes onze hoogste interesse heeft, delen we graag de lessen van 7 opvallende eigenschappen die we hebben geleerd van succesvolle ondernemers die wij spraken.

Appreo Summer Jam ’22

Een korte terugblik op een geweldig Appreo Summer Jam klant evenement met inspiratie op innovatie, klant succes en een productaankondiging.

Preview Appreo Dashboards!

Een preview van de Appreo Dashboards! Uit onderzoek is gebleken dat klanten meten op Kwaliteit, Operatie en Rendement. Onderstaand drie previews van Appreo Dashboards. Verwacht in Q4 2022. 

Duurzaam Waarde Toevoegen met Appreo Dashboards

Aankondiging dat de ontwikkeling van Appreo Dashboards is gestart. Lees de uitgebreide toelichting hoe Appreo Dashboards duurzaam waarde toevoegt aan de kwaliteit, operatie en rendement van jouw bedrijf.

Help! Krijg ik mijn bedrijfsinformatie terug bij einde overeenkomst?

Verrast vernamen wij dat twee schoonmaak (on-line) software leveranciers geen bedrijfsdata teruggeven aan het einde van de samenwerking. Wij zochten de wetgeving uit, bekeken de risico's en beschrijven hoe Appreo het wel goed doet.

Toeslaguren, ziekte-uren, extra uren, overuren en spaaruren

Onze schoonmaaksoftware Appreo helpt bij het verwerken van de uren volgens de CAO ten behoeve van een foutloze verloning. Appreo automatiseert veel van het registratie-, uitzoek- en controlewerk van Rayonleiders en HR medewerkers. In dit artikel delen we welke verschillende type uren Appreo onderkent en hoe deze automatisch worden verwerkt in Appreo.

Rust, regelmaat en reinheid voor rayonleiders

Voor rayonleiders is rust, regelmaat en reinheid in hun rayon een groot goed. Geef ze echte hulpmiddelen waar ze op vertrouwen.

5 schoonmaakbedrijven kiezen voor AFAS met Appreo

Aan het eind van 2021 hebben vijf schoonmaakorganisaties gekozen voor AFAS met Appreo. Appreo en AFAS zetten al jaren sterk in op de schoonmaakmarkt. Begin 2020 zochten beide bedrijven voor het eerst de samenwerking op. Na langdurige ontwikkeling en investering, profiteren deze schoonmaakorganisaties nu optimaal van de samenwerking.

Appreo Nr. 1 Challenger in Service Management Partner of Choice onderzoek 2021

Service Management Partner of Choice bevestigt Appreo als nr. 1 modern schoonmaak software alternatief

AK Schoonmaak 100e Appreo klant

Tijdens de Schoonmaak Vakdagen 2021 verwelkomt Appreo AK Schoonmaak als haar 100e klant.

Uitnodiging: Webinar Appreo Verloningsversneller

Ook zo benieuwd hoe je van de planning naar de verloning gaat in slechts 1 klik? Bekijk de details van de Appreo Verloningsversneller in dit webinar.

Appreo lanceert de Verloningsversneller

Een goede planning voor het hele bedrijf is de basis voor een kloppende verloning. Appreo lanceert de Appreo Verloningsversneller. Daarmee kunnen schoonmaakbedrijven 10x sneller verlonen conform de schoonmaak en glazenwasser CAO. Dit leidt tot minder frustraties, minder controles en minder mutaties.

Grootste salaris frustraties van schoonmakers

Te vaak lees je nog in de pers over onenigheid van het salaris van schoonmaakmedewerkers. Vaak gaat het over toeslaguren, vergoedingen, eindejaarsuitkering, arbeidsomvang etc.. Gelukkig blijkt het vaak berust op misverstanden en wordt het vaak snel gecorrigeerd door het schoonmaakbedrijf. Appreo geeft 4 adviezen om salarisfrustraties te voorkomen.

Drie voordelen van moderne planning, tijdregistratie en verloningssoftware

Altijd het juiste schoonmaak salaris met moderne planning tijdregistratie en verloningssoftware. Appreo geeft je drie voordelen.

Overstappen van schoonmaak verloning

Wanneer het tijd is voor een andere schoonmaak planning, tijdregistratie en verloningssysteem. Appreo omschrijft 7 redenen en benoemd moderne schoonmaak verloning.

Van schoonmaak dienstverlening naar facilitair management

Bij de laatste CAO onderhandelingen is nadrukkelijk de horizontale verbreding van het takenpakket van de schoonmaker naar facilitair management neergelegd. De schoonmaker krijgt meer taken wat de functie afwisselender en leuker maakt en tegelijkertijd meer respect oproept.

Het belang van foto’s op de bouw

Goede foto's helpen bij een goede samenwerking tussen projectleider, bouwteam, klant en toeleverancier. Makkelijk vastleggen en terugvinden. 4 redenen waarom het belangrijk is.

Kies één van de 27 planning overzichten

Schoonmaakplanners willen overzicht. Appreo biedt 27 planning varianten en weergaves. Dat zorgt voor grip op je planning en verhoogt het schoonmaakrendement.

Digitale werkbon – Begin je nu of morgen?

Volgens schattingen verbruikt een gemiddelde kantoormedewerker ongeveer 10.000 vellen papier per jaar. En bijna de helft belandt op dezelfde dag alweer in de prullenbak. Als je rondkijkt in je kantoor weet je hoe waarschijnlijk dat klinkt: stapels notities, werkbonnen, rapporten, urenbriefjes etc. Als je daarover nadenkt, dan zou je willen dat er een oplossing bestaat die de hoeveelheid papier die je de hele dag moet aanraken, sorteren, beschrijven en archiveren vermindert. Zeker als het om werkbonnen gaat. Je ben er zo één kwijt.

Klant wil 100% transparantie in de schoonmaak

Hoe schoonmaak software de communicatie met klanten kan verbeteren. Perfectioneer de kunst van het communiceren met de planner, de schoonmaakmedewerker, de objectleiders en klanten door het plannen van werkbonnen, transparantie in inspecties en object communicatie.

Innovatieve samenwerking met ConstruSteel

Vandaag zijn wij een innovatieve samenwerking aangegaan met marktleider in de staalbouw software ConstruSteel. ConstruSteel blijft innoveren en automatiseert voor staalbouwbedrijven naast kantoor en productie nu ook montage met de Appreo Montage App.

Bestaat een totaaloplossing voor de schoonmaak?

Bestaan “totaaloplossingen" eigenlijk wel in de schoonmaak? Of vraagt de veelzijdige planning van het schoonmaakwerk om een moderne gespecialiseerde oplossing?

Bereid je voor… Schoon wordt onderscheidend

Sinds corona staan schoonmaak en hygiëne hoger op de agenda. Wees voorbereid op extra schoonmaakwerk na lockdown met efficiënter plannen en digitaal werken.

Schoonmaak checklists op papier? Echt…. Nu nog?

Checklists worden veel gebruikt in schoonmaak organisaties. Zowel voor kwaliteit, veiligheid als controle doeleinden. Wij zien veel schoonmaak organisaties switchen van papieren naar digitale checklists. Medewerkers kunnen de taken afvinken in de mobiele app. In deze blog beschrijven wij waaraan een goede checklist voldoet, wat de waarde van een goede schoonmaak checklist is en geven we een aantal tips.

Loonkosten beheersen in crisistijd

Loonkosten beheersen in deze tijd een uitdaging? Een goed moment om het starten met een plansoftware te overwegen?

Wat levert een digitale planning oplossing nou écht op?

Twijfel je over het starten met een digitale oplossing voor jouw planning? Denk je dat dit teveel kost? Dat is begrijpelijk. Personeelszaken zijn tenslotte geen inkomsten generator voor een bouw- of schoonmaakbedrijf. Maar wat als je de winst aanzienlijk kan verhogen door de arbeidskosten te verlagen?

Inspirerend leiderschap

Lees een aantal inspirerende tips en zie hoe het gebruik van een schoonmaak management oplossing je leiderschap nog effectiever kan maken.

Geen grip? 6 manieren hoe personeelsplanning software kan helpen

Gebruikt jouw team al personeelsplanning software? Of vraag je je nog af wat het is en hoe het je zou kunnen helpen in de schoonmaak of op de bouw? Dit artikel geeft antwoord op de vragen die je nog hebt, en je kunt onze personeelsplanning app gratis proberen aan het eind van deze blog.

Tijdregistratie op papier. Nu nog… Echt?

Papieren tijdregistratie was een geweldig middel. Net als rondrijden op een paard voordat de auto werd uitgevonden! Maar geldt dat anno 2020 nog? Bespaar tijd en geld voor jouw schoonmaakbedrijf met een makkelijk te gebruiken app.

Schoonmaak Vakdagen – 5 meest gehoorde quotes

Afgelopen dinsdag en woensdag was het Appreo team aanwezig bij de Schoonmaak Vakdagen. We zijn dankbaar voor het aantal demonstraties die we mochten geven en het aantal complimenten die we mochten ontvangen. Wij delen hieronder graag de 5 meest gehoorde quotes van onze bezoekers.

Hoe moderne bouwsoftware projectleiders helpt

Bouwtalent behouden, efficiënter werken en je onderscheiden van collega bouwbedrijven. Vijf tips hoe moderne bouwsoftware helpt.

Schoonmaakplanners – Stop nu met plannen in Excel!

Het succes van een schoonmaakbedrijf zit in een doordachte planning en een geweldige afstemming. De afgelopen jaren hebben we inmiddels heel wat complexe planningen gezien. Hoe komt het dat veel van de schoonmaakorganisaties hun succes volledig ophangen aan Excel spreadsheets?

APPREO bij Schoonmaakvakdagen 2019

Meer grip op schoonmaakplanning. Op 12 en 13 november 2019 dagen wij u tijdens de Schoonmaakvakdagen op ludieke wijze en met aansprekende klantcases, uit uw Excel, Whiteboard en potlood te bannen.

APPREO aanwezig op VSR Kennisevent

Op dinsdag 21 mei organiseerde de VSR een kennisevent voor leden en geïnteresseerden in de schoonmaakbranche. Het thema van deze dag was ‘Circulair ondernemen’.

Europees hof maakt tijdregistratie verplicht

Het Europees Hof heeft op 14 mei 2019 besloten dat werkgevers een registratie van de arbeids- en rusttijden van hun medewerkers moeten bijhouden. Indien de urenregistratie ontbreekt of niet volledig is, legt de overheid boetes op. Deze lopen op tot €10.000,- per personeelslid.

Digitale Transitie van Schoonmaakbedrijven

In januari 2019 publiceerde de European Cleaning and Facility Industry (EFCI) een onderzoek naar digitalisering binnen de schoonmaak. Het onderzoek vond plaats bij ruim 40 schoonmaakbedrijven in Europa.

Oude Bouwsoftware is niet digitaal

Veranderende vraag van de klant Er wordt steeds meer verwacht van bouworganisaties. Oude verdienmodellen lijken versleten en in bijna alle deelsegmenten staan de marges onder druk

Top 10 Digitale wensen op de Bouw

Wij spreken veel bouworganisaties en een ieder heeft zijn eigen wensen en behoeftes. Hieronder een top 10 van de door ons meest gehoorde digitale wensen op de bouw.

De echte winst van Moderne Digitale Bouwsoftware

We weten allemaal dat we het papier in de kasten van onze bouworganisaties zouden moeten gaan digitaliseren. Maar hoe weet je als bouworganisatie nou wat dat echt oplevert? Uitgedrukt in echte harde euro’s?

4 drijfveren voor digitaal bouwen

Al het papier in de kast digitaliseren Alle spreadsheets samenvoegen, standaardiseren en digitaliseren Een aantrekkelijke en gebruikersvriendelijke laag over oude bestaande applicaties De grote hoeveelheid beschikbare data begrijpelijk en mooi presenteren

5 fouten bij bouwsoftware keuze

Oplossingen die het meest gebruikt worden zijn vaak al decennia op de markt. Zij blinken uit in robuustheid en uitgebreide hoeveelheid functies. Een vijftal veel voorkomende fouten bij de keuze van bouwsoftware worden hieronder kort toegelicht.

Bouwsoftware – Klaar voor de toekomst

Meer dan 50% van de bouworganisaties geeft aan dat de omzet het afgelopen jaar sterk is gestegen en voor 2019 verwacht zelfs 54% een sterke omzetgroei. Volgens de bouwondernemingen is het digitaliseren van werkprocessen een belangrijke maatregel om de gewenste omzetgroei te behalen.

Nieuwe bouwcollega’s imponeren met bouwsoftware

Groei in bouwprojecten vergt nieuw bouwpersoneel. Nieuw bouwpersoneel is moeilijk te vinden en nog complexer te behouden. Dan is het maar beter een goede indruk te maken op de eerste dag! Na een lange en dure selectie kan de nieuwe bouwcollega aan de slag. Het liefst zo snel mogelijk!

Veilig telefoon gebruik op de bouwplaats – 7 Richtlijnen

Digitaliseren van de bouwplaats Het digitaliseren van de bouwplaats met Moderne Digitale Bouwsoftware heeft inmiddels zijn waarde bewezen. Eenvoudig project gerelateerd communiceren, projectadministratie in een handomdraai en tekeningen, documentatie altijd actueel paraat etc. De voordelen zijn talrijk.

ERP Bouwsoftware – Blok aan uw been?

De snelle opkomst van ERP in de jaren 80 is te danken aan een efficiëntere werkwijze, omdat informatie met meerdere mensen kan worden gedeeld en er daarmee sneller beslissingen genomen konden worden. Inmiddels blijkt ERP Bouwsoftware eerder een blok aan het been voor bouworganisaties dan de zo gewilde helpende hand!

Probeer Appreo eerst 30 dagen vrijblijvend uit

Probeer nu gratis
Appreo logo

Probeer Appreo nu gratis voor 30 dagen!

  • 100% Grip met 27 planoverzichten
  • Meer tijd over door 14 planversnellers
  • Mooie, slimme en snelle App
  • Kwaliteit digitaal onder controle
  • Sneller verlonen en hoger rendement

Probeer Appreo nu gratis voor 30 dagen!