Appreo aanwezig op de Schoonmaak Vakdagen 2024
Kom jij ons ook weer bezoeken op 5 en 6 november? Je bent van harte welkom in stand 2.1.
Er gebeurt veel bij Appreo! Blijf op de hoogte van nieuws, klantervaringen, interessante onderwerpen en innovaties voor Facilitaire Dienstverleners, Schoonmaak- en Bouworganisaties.
Kom jij ons ook weer bezoeken op 5 en 6 november? Je bent van harte welkom in stand 2.1.
Vanaf 1 september 2024 moeten schoonmaakbedrijven in België voldoen aan de nieuwe “Check In and Out at Work” regelgeving. Hoe Appreo helpt!
Kan jij in een razend tempo schoonmaakwerk plannen, netjes communiceren en goed regelen? Kom dan naar onze stand 2.1 voor het Nederlands Kampioenschap Schoonmaakplanning op 5 en 6 november 2024 op de Schoonmaak Vakdagen!
Inmiddels is de NFC-technologie volwassen geworden. Daarom introduceert Appreo nu naast de QR code ook Digitale tijdregistratie met NFC.
Kwaliteit begint bij vertrouwen en vertrouwen begint bij transparantie. Appreo’s visie over kwaliteitsmanagement is daarom ook gebaseerd op transparante communicatie over de kwaliteit van dienstverlening.
Werkgevers met 100 of meer werknemers moeten vanaf 1 juli 2024 rapporteren over het woon-werkverkeer en zakelijk verkeer van hun werknemers: de Rapportageverplichting werkgebonden personenmobiliteit.
In een zeer competitieve markt staat het werven, behouden en behoeden van uitval door ziekte van schoonmaakpersoneel bovenaan op de prioriteitenlijst van schoonmaakorganisaties. Dit blog beschrijft vier uitdagingen om te zorgen dat de schoonmaak een aantrekkelijke werkgever blijft en de rol van digitalisering met Appreo daarin.
Lancering Appreo Kwaliteitsmanager: Continue de klantrelatie verbeteren met Digitaal Logboek, KPI dashboard kwaliteitscontrole & -beleving en meldingenbeheer!
Kom naar de Schoonmaak Vakdagen en laat je inspireren!
Het is belangrijk dat schoonmaakbedrijven zich houden aan de regels van de arbeidstijdenwet. Het niet naleven van deze regels kan leiden tot boetes van de arbeidsinspectie en kan de gezondheid van medewerkers in gevaar brengen. Appreo biedt pro-actief planadvies zodat overschrijding van de ATW tot het verleden behoren.
Appreo Schoonmaak Vakdagen 2022. Een korte sfeerimpressie van de Appreo stand. Leer hoe klanten Appreo ervaren. Bekijk de video.
Bedrijven breiden hun enkelvoudige dienstenpalet uit naar integrale Facilitaire Dienstverlener met bijv. beveiliging, receptie, catering-diensten etc. Dit is een grote stap. Lees onze 5 aandachtspunten.
De personeelsschaarste begint inmiddels serieuze vormen aan te nemen. Als gevolg van te kort aan personeel is horeca minder open, worden facilitaire diensten minimaal bezet en nemen schoonmaak- en bouwbedrijven geen nieuwe klussen aan. Bedrijven worden creatief met de inzet van Tiktok filmpjes of een ijskraam als onderdeel van hun wervingscampagne voor nieuw schoonmaak- of bouwtalent.
Nederland is dit jaar als 3e geëindigd in de toongevende Digital Economy and Society Index (DESI) van de EU. Bedrijven en kabinet investeren veel in extra digitalisering op tal van onderwerpen. Mooi om te zien dat Appreo, met haar 100% Hollandse software, en natuurlijk de Appreo klanten een klein steentje hebben mogen bijdragen aan dit voor Nederland mooie resultaat.
De afgelopen jaren hebben we bij Appreo honderden schoonmaak- en bouwondernemers gesproken. Omdat Succes onze hoogste interesse heeft, delen we graag de lessen van 7 opvallende eigenschappen die we hebben geleerd van succesvolle ondernemers die wij spraken.
Een korte terugblik op een geweldig Appreo Summer Jam klant evenement met inspiratie op innovatie, klant succes en een productaankondiging.
Een preview van de Appreo Dashboards! Uit onderzoek is gebleken dat klanten meten op Kwaliteit, Operatie en Rendement. Onderstaand drie previews van Appreo Dashboards. Verwacht in Q4 2022.
Aankondiging dat de ontwikkeling van Appreo Dashboards is gestart. Lees de uitgebreide toelichting hoe Appreo Dashboards duurzaam waarde toevoegt aan de kwaliteit, operatie en rendement van jouw bedrijf.
Verrast vernamen wij dat twee schoonmaak (on-line) software leveranciers geen bedrijfsdata teruggeven aan het einde van de samenwerking. Wij zochten de wetgeving uit, bekeken de risico's en beschrijven hoe Appreo het wel goed doet.
Onze schoonmaaksoftware Appreo helpt bij het verwerken van de uren volgens de CAO ten behoeve van een foutloze verloning. Appreo automatiseert veel van het registratie-, uitzoek- en controlewerk van Rayonleiders en HR medewerkers. In dit artikel delen we welke verschillende type uren Appreo onderkent en hoe deze automatisch worden verwerkt in Appreo.
Voor rayonleiders is rust, regelmaat en reinheid in hun rayon een groot goed. Geef ze echte hulpmiddelen waar ze op vertrouwen.
Aan het eind van 2021 hebben vijf schoonmaakorganisaties gekozen voor AFAS met Appreo. Appreo en AFAS zetten al jaren sterk in op de schoonmaakmarkt. Begin 2020 zochten beide bedrijven voor het eerst de samenwerking op. Na langdurige ontwikkeling en investering, profiteren deze schoonmaakorganisaties nu optimaal van de samenwerking.
Service Management Partner of Choice bevestigt Appreo als nr. 1 modern schoonmaak software alternatief
Tijdens de Schoonmaak Vakdagen 2021 verwelkomt Appreo AK Schoonmaak als haar 100e klant.
Ook zo benieuwd hoe je van de planning naar de verloning gaat in slechts 1 klik? Bekijk de details van de Appreo Verloningsversneller in dit webinar.
Een goede planning voor het hele bedrijf is de basis voor een kloppende verloning. Appreo lanceert de Appreo Verloningsversneller. Daarmee kunnen schoonmaakbedrijven 10x sneller verlonen conform de schoonmaak en glazenwasser CAO. Dit leidt tot minder frustraties, minder controles en minder mutaties.
Te vaak lees je nog in de pers over onenigheid van het salaris van schoonmaakmedewerkers. Vaak gaat het over toeslaguren, vergoedingen, eindejaarsuitkering, arbeidsomvang etc.. Gelukkig blijkt het vaak berust op misverstanden en wordt het vaak snel gecorrigeerd door het schoonmaakbedrijf. Appreo geeft 4 adviezen om salarisfrustraties te voorkomen.
Altijd het juiste schoonmaak salaris met moderne planning tijdregistratie en verloningssoftware. Appreo geeft je drie voordelen.
Wanneer het tijd is voor een andere schoonmaak planning, tijdregistratie en verloningssysteem. Appreo omschrijft 7 redenen en benoemd moderne schoonmaak verloning.
Bij de laatste CAO onderhandelingen is nadrukkelijk de horizontale verbreding van het takenpakket van de schoonmaker naar facilitair management neergelegd. De schoonmaker krijgt meer taken wat de functie afwisselender en leuker maakt en tegelijkertijd meer respect oproept.
Goede foto's helpen bij een goede samenwerking tussen projectleider, bouwteam, klant en toeleverancier. Makkelijk vastleggen en terugvinden. 4 redenen waarom het belangrijk is.
Schoonmaakplanners willen overzicht. Appreo biedt 27 planning varianten en weergaves. Dat zorgt voor grip op je planning en verhoogt het schoonmaakrendement.
Volgens schattingen verbruikt een gemiddelde kantoormedewerker ongeveer 10.000 vellen papier per jaar. En bijna de helft belandt op dezelfde dag alweer in de prullenbak. Als je rondkijkt in je kantoor weet je hoe waarschijnlijk dat klinkt: stapels notities, werkbonnen, rapporten, urenbriefjes etc. Als je daarover nadenkt, dan zou je willen dat er een oplossing bestaat die de hoeveelheid papier die je de hele dag moet aanraken, sorteren, beschrijven en archiveren vermindert. Zeker als het om werkbonnen gaat. Je ben er zo één kwijt.
Hoe schoonmaak software de communicatie met klanten kan verbeteren. Perfectioneer de kunst van het communiceren met de planner, de schoonmaakmedewerker, de objectleiders en klanten door het plannen van werkbonnen, transparantie in inspecties en object communicatie.
Vandaag zijn wij een innovatieve samenwerking aangegaan met marktleider in de staalbouw software ConstruSteel. ConstruSteel blijft innoveren en automatiseert voor staalbouwbedrijven naast kantoor en productie nu ook montage met de Appreo Montage App.
Bestaan “totaaloplossingen" eigenlijk wel in de schoonmaak? Of vraagt de veelzijdige planning van het schoonmaakwerk om een moderne gespecialiseerde oplossing?
Sinds corona staan schoonmaak en hygiëne hoger op de agenda. Wees voorbereid op extra schoonmaakwerk na lockdown met efficiënter plannen en digitaal werken.
Checklists worden veel gebruikt in schoonmaak organisaties. Zowel voor kwaliteit, veiligheid als controle doeleinden. Wij zien veel schoonmaak organisaties switchen van papieren naar digitale checklists. Medewerkers kunnen de taken afvinken in de mobiele app. In deze blog beschrijven wij waaraan een goede checklist voldoet, wat de waarde van een goede schoonmaak checklist is en geven we een aantal tips.
Loonkosten beheersen in deze tijd een uitdaging? Een goed moment om het starten met een plansoftware te overwegen?
Twijfel je over het starten met een digitale oplossing voor jouw planning? Denk je dat dit teveel kost? Dat is begrijpelijk. Personeelszaken zijn tenslotte geen inkomsten generator voor een bouw- of schoonmaakbedrijf. Maar wat als je de winst aanzienlijk kan verhogen door de arbeidskosten te verlagen?
Lees een aantal inspirerende tips en zie hoe het gebruik van een schoonmaak management oplossing je leiderschap nog effectiever kan maken.
Gebruikt jouw team al personeelsplanning software? Of vraag je je nog af wat het is en hoe het je zou kunnen helpen in de schoonmaak of op de bouw? Dit artikel geeft antwoord op de vragen die je nog hebt, en je kunt onze personeelsplanning app gratis proberen aan het eind van deze blog.
Papieren tijdregistratie was een geweldig middel. Net als rondrijden op een paard voordat de auto werd uitgevonden! Maar geldt dat anno 2020 nog? Bespaar tijd en geld voor jouw schoonmaakbedrijf met een makkelijk te gebruiken app.
Afgelopen dinsdag en woensdag was het Appreo team aanwezig bij de Schoonmaak Vakdagen. We zijn dankbaar voor het aantal demonstraties die we mochten geven en het aantal complimenten die we mochten ontvangen. Wij delen hieronder graag de 5 meest gehoorde quotes van onze bezoekers.
Bouwtalent behouden, efficiënter werken en je onderscheiden van collega bouwbedrijven. Vijf tips hoe moderne bouwsoftware helpt.
Het succes van een schoonmaakbedrijf zit in een doordachte planning en een geweldige afstemming. De afgelopen jaren hebben we inmiddels heel wat complexe planningen gezien. Hoe komt het dat veel van de schoonmaakorganisaties hun succes volledig ophangen aan Excel spreadsheets?
Meer grip op schoonmaakplanning. Op 12 en 13 november 2019 dagen wij u tijdens de Schoonmaakvakdagen op ludieke wijze en met aansprekende klantcases, uit uw Excel, Whiteboard en potlood te bannen.
Op dinsdag 21 mei organiseerde de VSR een kennisevent voor leden en geïnteresseerden in de schoonmaakbranche. Het thema van deze dag was ‘Circulair ondernemen’.
Het Europees Hof heeft op 14 mei 2019 besloten dat werkgevers een registratie van de arbeids- en rusttijden van hun medewerkers moeten bijhouden. Indien de urenregistratie ontbreekt of niet volledig is, legt de overheid boetes op. Deze lopen op tot €10.000,- per personeelslid.
In januari 2019 publiceerde de European Cleaning and Facility Industry (EFCI) een onderzoek naar digitalisering binnen de schoonmaak. Het onderzoek vond plaats bij ruim 40 schoonmaakbedrijven in Europa.
Veranderende vraag van de klant Er wordt steeds meer verwacht van bouworganisaties. Oude verdienmodellen lijken versleten en in bijna alle deelsegmenten staan de marges onder druk
Wij spreken veel bouworganisaties en een ieder heeft zijn eigen wensen en behoeftes. Hieronder een top 10 van de door ons meest gehoorde digitale wensen op de bouw.
We weten allemaal dat we het papier in de kasten van onze bouworganisaties zouden moeten gaan digitaliseren. Maar hoe weet je als bouworganisatie nou wat dat echt oplevert? Uitgedrukt in echte harde euro’s?
Al het papier in de kast digitaliseren Alle spreadsheets samenvoegen, standaardiseren en digitaliseren Een aantrekkelijke en gebruikersvriendelijke laag over oude bestaande applicaties De grote hoeveelheid beschikbare data begrijpelijk en mooi presenteren
Oplossingen die het meest gebruikt worden zijn vaak al decennia op de markt. Zij blinken uit in robuustheid en uitgebreide hoeveelheid functies. Een vijftal veel voorkomende fouten bij de keuze van bouwsoftware worden hieronder kort toegelicht.
Meer dan 50% van de bouworganisaties geeft aan dat de omzet het afgelopen jaar sterk is gestegen en voor 2019 verwacht zelfs 54% een sterke omzetgroei. Volgens de bouwondernemingen is het digitaliseren van werkprocessen een belangrijke maatregel om de gewenste omzetgroei te behalen.
Groei in bouwprojecten vergt nieuw bouwpersoneel. Nieuw bouwpersoneel is moeilijk te vinden en nog complexer te behouden. Dan is het maar beter een goede indruk te maken op de eerste dag! Na een lange en dure selectie kan de nieuwe bouwcollega aan de slag. Het liefst zo snel mogelijk!
Digitaliseren van de bouwplaats Het digitaliseren van de bouwplaats met Moderne Digitale Bouwsoftware heeft inmiddels zijn waarde bewezen. Eenvoudig project gerelateerd communiceren, projectadministratie in een handomdraai en tekeningen, documentatie altijd actueel paraat etc. De voordelen zijn talrijk.
De snelle opkomst van ERP in de jaren 80 is te danken aan een efficiëntere werkwijze, omdat informatie met meerdere mensen kan worden gedeeld en er daarmee sneller beslissingen genomen konden worden. Inmiddels blijkt ERP Bouwsoftware eerder een blok aan het been voor bouworganisaties dan de zo gewilde helpende hand!