Van Schoonmaak naar Facility Management

De taken van de schoonmaker verbreden meer en meer naar Facilitair Medewerker. Klanten flexibeler bedienen door technologische innovatie in facilitaire dienstverlening.

Je bent al een gebruiker in Appreo en kunt via de mobiele app inloggen. Gebruik één van onderstaande knoppen om de app te downloaden op jouw toestel!

Download voor Android Download voor iOs

Je bent al een gebruiker in Appreo, klik hier om met dit account in te loggen in Appreo.

Klik hier om toch een nieuwe omgeving aan te maken.

Van Schoonmaak naar Facility Management

Een van de eisen die de bonden in de CAO onderhandelingen nadrukkelijk hebben neergelegd is de horizontale verbreding van het takenpakket van de schoonmaker naar Facilitair Management. De schoonmaker krijgt meer taken wat de functie afwisselender en leuker maakt en tegelijkertijd meer respect oproept.

Facility Management is volgens de dikke van dalen het helpen organiseren en uitvoeren van logistieke en huishoudelijke taken als bevoorrading, opslag en distributie van goederen, maaltijden verzorgen, schoonmaken en onderhoud.

Probeer gratis

Ontwikkelingen van Schoonmaak naar Facility Management

Economische ontwikkelingen

Met schaalvergroting streven organisaties naar kostenverlaging.

Krapte op de arbeidsmarkt

Voldoende beschikbaarheid van gekwalificeerd Facilitair Management personeel is steeds moeilijker

De behoefte van consumenten

De vraag naar facilitaire diensten wordt heterogener en daardoor minder voorspelbaar

Technologische ontwikkelingen

De technologische ontwikkelingen dwingen Facilitair Management organisaties tot innovatie  in facilitair dienstverlening

Facilitair Management flexibiliteit en innovatie

Het inzetten van schoonmaakmedewerkers voor Facilitair Management zorgt voor meer flexibiliteit en innovatie in facilitaire dienstverlening. De medewerkers worden vanuit hetzelfde systeem gepland en kunnen dezelfde App gebruiken als ze gewend zijn. Appreo dient, naast schoonmaak app, ook als Facility Management Software.

De Facilitair Management taken variëren, naast de schoonmaak activiteiten, van ontstoppen van toiletten tot het beplakken van de ramen met folie, van het vervangen van lampen tot ondersteunende taken in het magazijn, van het ophangen van whiteboards/schilderijen tot het trekken van bekabeling, van verhuizen tot sneeuw ruimen etc.. Zeer divers.

Probeer gratis

Kritische eigenschappen van een Facility Management app

  • Grip op de planning van verschillende activiteiten
  • Inzicht in benodigde kennis en materieel
  • Eenvoudig instructies kunnen overbrengen
  • Werkbonnen digitaal laten aftekenen
  • Eenvoudige registratie van het uitgevoerde werk en verbruikt materiaal

Appreo Facility Management

Het is handig om alle Facility Management activiteiten te ondersteunen vanuit een centrale facility management app. In Appreo kunnen zowel de schoonmaak activiteiten als facilitaire dienstverlening gescheiden gepland worden. De planner selecteert eenvoudig welke kennis en materieel nodig is. Daardoor houdt de planner grip op het geheel aan facilitair management activiteiten.

De facilitaire medewerker krijgt goede instructies vanuit de Appreo facility management app.  Werkbonnen bekijken, uitvoeren en digitaal ondertekenen. Na afronding is de planner direct op de hoogte van de status van de uitgevoerde facilitaire werkzaamheden. De facilitaire medewerker legt de tijdregistratie en het verbruikte materiaal eenvoudig vast in Appreo. Zodoende wordt facturatie naar de klant, de verloning naar de medewerker en de projectrapportage naar de directie vanuit 1 centrale omgeving verzorgd.

Probeer gratis

Probeer Appreo eerst 30 dagen vrijblijvend uit

Probeer nu gratis
Appreo logo

Probeer Appreo nu gratis voor 30 dagen!

  • 100% Grip met 27 planoverzichten
  • Meer tijd over door 14 planversnellers
  • Mooie, slimme en snelle App
  • Kwaliteit digitaal onder controle
  • Sneller verlonen en hoger rendement

Probeer Appreo nu gratis voor 30 dagen!